10 évesek lettünk! 2018. augusztus 31-én ünnepeltük alakulásunk 10. évfordulóját. Egy egyszerű startup ötlet, „Gyere a focira” szülte cégünket, mely mára 6 országban működő és több mint 50-ezer ügyfelet kiszolgáló sport utazási iroda. Július Turček, a cég alapítója veszi számba a legnépszerűbb úticélokat, legnagyobb kihívásainkat és sikereinket.
Képes a FociTour.hu bármilyen sporteseményre eljuttatni az ügyfeleket?
99 százalékban igen. Eddig nem volt rá precedens, hogy ne tudtuk volna teljesíteni ügyfelünk álmát. Gyakran ez attól függ, ki mennyire engedheti meg magának, hogy a zsebébe nyúljon. Erre egy példa az amerikaifoci döntője, a Super Bowl, ami nagyon drága mulatság. Határozottan olyan helyzetben vagyunk most, hogy képesek vagyunk megszervezni a sport utazások 99 százalékát.
Kezdetben csak a focimeccsek köré szerveződött a cég?
Kezdetben ez egy hobbi volt, melyet a munkám mellett végeztem. Úgy nézett ki, hogy én jártam a meccsekre, és csatlakozott hozzám néhány ember. Elsőként az AC Milan – Bologna meccsre mentünk szervezetten, 2008. augusztus 31-én. Erre egy kilencven férőhelyes autót kellett kölcsönbe vennem. Ronaldinhot és Ševčenkot látni előben szuper volt. Amikor egy 70 éves úr sírja el magát örömében a San Siro stadionban, hogy teljesült az álma, az leírhatatlan.
Az elején még csak focira jártunk. Örültem, hogy szinte ingyen utazhatok, szuper focit nézhetek, és elégedett emberekkel lehetek együtt. Amikor sikerült szerveznem egy utazást, melyen én nem voltam jelen, és kiszámítottam, mennyit kerestem vele, az az érzésem támadt, hogy valahol totál máshol tartok.
Ma focira, teniszre és más sporteseményre is mehetnek az emberek a FociTourral. Hogy néz ki a szállás, utazás és belépőjegyek intézése?
Már 3 éve csináltam ezt egyedül, mikor találkoztam az egyik barátommal, a jelenlegi társtulajdonossal, Matej Očenáš-sal. Neki volt tapasztalata az eseményszervezés terén, és mindketten potenciált láttunk benne, hogy egy komplexebb formát adjunk az eddigi kezdeményezésemnek. Ekkor határoztuk el, hogy belevágunk, céget alapítunk, és létrehoztuk a FutbalTour.sk-t (a FociTour.hu szlovák megfelelője).
A kapcsolatok játszák a legnagyobb szerepet. Ennek köszönhetően a beszállítók széles körét sikerült kiépítenünk, mely időbe telt. Ma már mi válogatjuk meg, milyen partnerekkel szeretnénk együttműködni. Bizalom kérdése, amit mondunk, ahhoz tartjuk magunkat.
Jelenleg 15 alkalmazottunk van és több külsős munkatársunk. Ahogy nő a kereslet, úgy növekednek az elvárások és az igények. Készen állunk ezeknek eleget tenni.
Mi volt a legnagyobb kihívás, legegzotikusabb utazás?
Az argentin El Clásico – Boca Juniors a River Plate ellen. Megemlíteném még a VB-t Brazíliában. Más lehet, hogy az abu-dzabi F1 Nagydíjat vagy a belgrádi rangadót emelné ki. Néhány ügyfelünk úgy döntött, hogy marad Belgrádban, mivel úgy összehaverkodtak az ottaniakkal, hogy nem akartak velünk hazajönni. A hokit illetően, az NHL tripla mérkőzést emelném ki a sorból New Yorkban, de ez egy teljesen más szint. Hatalmas élmény volt.
Szeretnének az emberek gyakrabban látogatni sporteseményeket?
Az az érzésem, hogy igen. Tengernél már szinte mindenki volt, de ilyen sportélményben nem mindenkinek volt eddig része. Új városokat fedezhetnek fel, top focicsapatokat láthatnak élőben, élvezhetnek egy hosszú hétvégét gondtalanul és eseménydúsan. Véleményem szerint, a legjobb választás Bacelona szeptemberben- fürdés, városnézés és focimeccs.
Igyekszünk színes programmal készülni, hogy ne csak a fociról szóljon a kirándulás. Fontos, hogy az utazás egyaránt érdekes legyen a párunknak is.
Barcelonat említetted, ez a legnépszerűbb desztináció?
Egyértelműen. Van tenger, Messi, szép város és jó foci. Árban is elérhető. Igyekszünk érdekes programokat is ajánlani. Amíg a férfiak a stadionban nézik életük egyik legjobb focimeccsét, addig a nők felfedezik a várost, vásárolgatnak.
Melyik meccsen volt eddig a legtöbb ügyfél?
Szlovákia – Anglia találkozón az EB keretein belül. 4 charter járatot és 10 buszt töltöttünk meg utassal. Szintén sokan tartottak velünk a Real Madrid – Nápoly mérkőzésre. 2 repülőgépnyi utas és számos ügyfél, aki csak belépőt vett nálunk a meccsre. Ezek olyan utazások, melyek alapos felkészülést és egy tucat ember mukáját igénylik.
Mit ajánlasz? Hová érdemes feltétlenül elmenni?
Ha őszinte akarok lenni, a Chelseat ajánlom, ide mindenkinek el kell mennie. De csak viccelek. Nagy rajongó vagyok.
Ahogy említettem már, Barcelonat és az angol bajnokságot nem érdemes kihagyni. Sikerült olyan utazást is szerveznünk, melynek keretein belül négy meccset is láthattak ügyfeleink három nap alatt. Ezt az időt maximálisan kihasználtuk. Felejthetetlen élmények születtek.
Mely piacokon van jelen a cég? Melyikben látod a legnagyobb potenciált?
Szlovákián kívül, ahol piacvezetőnek számítunk, a magyar, osztrák, cseh, svájci és román piacokon is ott vagyunk. A legnagyobb potenciált Magyarországban látom.
Hogyan látod a céget 5 éven belül?
Ha továbbra is tolerálja a feleségem az utazásokon való résztvételem, akkor még nagyon messze a vég. Nem vagyok még idős, de folyamatosan kerülnek előtérbe más dolgok. Nem könnyű összeegyeztetni a családot a munkámmal.
Sikerült kiépítenünk egy ismert márkát, melyre támaszkodhatnak az emberek, ha szeretnének sport utazásokra elmenni, élményeket gyűjteni. Célunk, hogy sok-sok elégedett és boldog ügyfelünk legyen még.