Hat dolog, amit biztosan nem felejtünk el az idei F1-es szezonból

Olvasási idő: 5 perc

Szerző: Szikora Tamás

Az új aerodinamikai szabályok, valamint ebből fakadóan az erősorrend jelentős változása már önmagában is emlékezetesé tenné a Formula-1 2022-es idényét, ami a 73. volt a sportág történelmében. Mindezeken túl azonban volt néhány meghatározó pillanat, ami vélhetően örökre bevésődött az emlékezetünkbe. Lássuk a legkiemelkedőbb momentumokat!

Kövesd közösségi oldalainkat, ahol további érdekességeket osztunk meg.
Facebook és Instagram

Az első siker mindig emlékezetes marad

Ketten is idén szerezték meg első futamgyőzelmüket, ráadásul olyan pilótákról van szó, akik generációjuk legtehetségesebb tagjai között vannak számon tartva. Ennek ellenére Carlos Sainz, valamint George Russell számára sem jött ki a lépés egészen a mostani esztendőig, noha így sem volt könnyű dolguk. A Ferrari spanyol pilótája Silverstone-ban nyert a pole-pozícióból indulva, míg a Mercedes brit versenyzője Brazíliában teljesített szinte kísértetiesen hasonló versenyhétvégét, ráadásul a német márka tehetsége szintén idén hozta össze első pole-ját a Hungaroringen.

forrás: planetf1.com

Leclerc a falban

2022 fantasztikusan indult a Ferrari és különösképpen Charles Leclerc számára. Három futam után jelentős előnnyel vezette a világbajnoki pontversenyt, így még Max Verstappen sikerei és az Imolában elhullajtott pontok is belefértek egy darabig. Ezek után viszont jöttek technikai gondok, a csapat rossz döntései és sajnos Leclerc is hibázgatott. A végső törést talán a Francia Nagydíjon történtek okozták meg, amikor vezető helyről tette falba az autót. A látványos dühkitörése és a rádión való sikítása nagyon hasonlított Sebastian Vettel 2018-as jelenetére a Hockenheimringről. Onnantól kezdve a négyszeres világbajnok már nem volt a régi, Leclerc viszont a szezon utolsó futamain kezdett magára találni, így neki még lehet visszaút.

👉 Forma-1 Monacóban 🏁

forrás: planetf1.com

Élj a lehetőségeiddel

A tehetség sokszor nem elég, még akkor sem, ha egy elképesztően jó pilótáról van szó. Nyck de Vries ezt jól példázta az elmúlt években, hiszen a Formula-2 legjobbja volt 2019-ben, mégsem kapott lehetőséget a királykategóriában, ráadásul erre azok után sem került sor, hogy a 2020/2021-es idényben világbajnoki címet szerzett a Formula-E-ben. Azóta több istálló is szívesen alkalmazta őt a szabadedzések során, így volt lehetősége tapasztalatot szereznie. Ez segítette őt abban, hogy Alexander Albon vakbélgyulladása után rá esett a Williams választása, De Vries pedig beugróként álomszerűen mutatkozott be Monzában. Az Olasz Nagydíjon kilencedikként intették le, és a teljesítménye arra is elegendő volt, hogy tényezővé váljon a pilótapiacon. Bár alapvetően a Mercedes tartalékosa volt, végül a Red Bull kötelékébe került, ennek köszönhetően 2023-ban az AlphaTauri színeiben bizonyíthatja rátermettségét.

👉 Forma-1 Monzában 🏁

forrás: gpblog.com

Az interjúk alatt kiosztott világbajnoki cím

A Japán Nagydíj az időjárási körülmények miatt rövidebb lett a várnál, Max Verstappen viszont itt sem talált legyőzőre, miközben Charles Leclerc számára minimum a második helyre lett volna szükség, de büntetése miatt csak a harmadik lett. Tekintve, hogy a versenytávnak mindössze az 52,83 százalékát teljesítették a hosszas várakozás és az időlimit miatt, mindenki azt hitte, hogy csak részpontokat osztanak ki. Ebben a helyzetben elvileg az energiaitalosok pilótája még nem lett volna bajnok, de a sportszabályzat 6.5-ös cikkelye szerint ez csak akkor történt volna így, ha felfüggesztenek egy futamot és utána nem indítják újra. A suzukai futamot viszont folytatták a piros zászlót követően és kockás zászlóval ért véget, ezért teljesértékűnek minősült. Ezzel viszont senki sem volt igazából tisztában, és csak a leintést követő interjúknál derült ki, hogy mi is a tényállás. A második világbajnoki címe mellett az is kiemelendő, hogy a szezonban összesen 15 futamot nyert meg, ami új rekord (korábban Michael Schumacher és Sebastian Vettel közösen tartották az egy évben elért futamgyőzelmek csúcsát, ők viszont csak 13-ig jutottak).

👉 Forma-1 Hollandiában 🏁

forrás: fia.com

Sebastian Vettel búcsúja

A fentebb már említett 2018-as hiba után a német versenyző valahogy már nem volt igazán éles, így nem volt meglepő, amikor a Ferrari elengedte őt, azóta pedig már többször is felvetődött, hogy Vettel visszavonulhat. Utólag maga a pilóta vallotta be, hogy ennél is korábban érlelődött benne ez a gondolat, de a végső döntést aztán az Aston Martinnal közös kaland során hozta meg idén nyáron, és a magyar futam hetében tudatta a külvilággal. Bár korábban nem volt jelen a közösségi médiában, akkor stílusosan létrehozott egy hivatalos fiókot az Instagramon, majd ott jelentette be, hogy befejezi az idény végén. Utolsó hétvégéjén nyomás nélkül mehetett, szinte minden róla szólt és elképesztő tisztelet övezte, így akkor is méltó volt a lezárás, ha csak egyetlen pontot szerzett. Egy piszkosul gyors tehetségként érkezett meg, majd négy világbajnoksággal a zsebében, a mezőny egyik legőszintébb és legszókimondóbb pilótájaként távozott az F1-ből.

forrás: motorsport.com

Hamilton negatív sorozata

Mióta megérkezett az F1-be, mindig élcsapatnál vezethetett Lewis Hamilton, aki ezt nagyszerűen használta ki. A McLarennel egy, a Mercedesnél pedig hat világbajnoki címet zsebelt be, utolérve ezzel az örökranglistán Michael Schumachert, de egy ennél is elképesztőbb dolog fűződik a nevéhez. 2007-es bemutatkozásától kezdve egészen idáig nem volt még olyan szezonja, amikor ne tudott volna futamot nyerni. Ez a sorozat végül idén megszakadt, hiszen a Mercedes nem igazán alkalmazkodott jól az új szabályokhoz, és rengeteg időbe telt, mire behozták a hátrányukat. Noha néhányszor volt esélye a győzelemre, a hétszeres bajnokra most nem mosolygott rá a szerencse, de talán ettől még motiváltabb lesz jövőre, a visszavonulás ugyanis elmondása szerint szóba sem jöhet nála jelenleg.

forrás: eurosport.fr

Szereted a Forma-1-et és megnéznél egy versenyt élőben? Tekintsd meg kínálatunkat és válassz utazási vagy belépőjegyes ajánlataink közül!